人気ブログランキング | 話題のタグを見る

写真で綴る野良猫達の物語


by nekogatari

Raindrops Keep Fallin’ On My Head (H2)

Raindrops Keep Fallin’ On My Head (H2)_b0157751_1525261.jpg


Raindrops are falling on my head
and just like the guy whose feet are too big for his bed,
nothing seems to fit
those raindrops are falling on my head, they keep falling
(雨が僕の頭上に降り注ぐ
まるで足が長すぎてベッドにうまく収まらないように
なにもかもがしっくりこない
雨が頭上に降り続ける、ずっと。)



Raindrops are falling on my head
and just like the guy whose feet are too big for his bed,
nothing seems to fit
those raindrops are falling on my head, they keep falling
(雨が僕の頭上に降り注ぐ
まるで足が長すぎてベッドにうまく収まらないように
なにもかもがしっくりこない
雨が頭上に降り続ける、ずっと。)

so I just did me some talking to the sun,
and I said I didn't like the way he got things done,
sleeping on the job
those raindrops are falling on my head they keep falling
(だから太陽に向かって言ってやったんだ
あんたのやりかたは気に入らないな
仕事をサボるなよ、って
雨が頭上に降り続ける、ずっと。)

But there's one thing, I know
the blues they sent to meet me won't defeat me.
It won't be long 'till happiness steps up to greet me
(でも僕はわかってるんだ
いくらこいつらが憂鬱にさせようとしたって、僕は負かされない
そのうち幸せが僕に挨拶しにくるさ)

Raindrops keep falling on my head
but that doesn't mean my eyes will soon be turning red.
Crying's not for me, 'cause
I'm never gonna stop the rain by complaining
because I'm free
nothing's worrying me
(雨が僕の頭上に降り続ける
だからといって、目が赤くなるまで泣きはらしたりしない
泣いたってしかたない。だって…
文句を言ったって雨は止んでくれないんだから
それに僕は自由だ、
厄介ごとなんて全くないんだしさ)

It won't be long 'till happiness steps up to greet me
(そのうち幸せが僕に挨拶しにくるさ)

Raindrops keep falling on my head
but that doesn't mean my eyes will soon be turning red.
Crying's not for me, cause
I'm never gonna stop the rain by complaining
because I'm free
nothing's worrying me
(雨が僕の頭上に降り続ける
だからといって、目が赤くなるまで泣きはらしたりしない
泣いたってしかたない。だって…
文句を言ったって雨は止んでくれないんだから
それに僕は自由だ、
厄介ごとなんて全くないんだしさ)

-映画「明日に向かって撃て」の挿入歌-
「Raindrops Keep Fallin’ On My Head」 by B.J.Thomas
(日本語訳:H2)
by nekogatari | 2008-10-26 15:26 | H2